Publiczne Pozytywne Przedszkole nr 14

O projekcie

„Nowe Publiczne Pozytywne Przedszkole w Gdańsku oraz rozwój pozytywnego przedszkola na ul. Chałubińskiego”

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+),
Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza EFS+, Działania 5.7. Edukacja przedszkolna w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027)  

Nr projektu: FEPM.05.07-IZ.00-0062/23
Całkowita wartość projektu: 4 238 406,61 PLN
Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 3 814 565,95 PLN (90%)
Wkład własny w projekcie: 423 840,66 PLN (10%)
Okres realizacji: 01.03.2024 r. – 30.06.2025 r.
#FunduszeUE    #FunduszeEuropejskie

Celem projektu jest:

  • utworzenie 150 publicznych miejsc wychowania przedszkolnego w Gdańsku;
  • poprawa jakości edukacji przedszkolnej poprzez zajęcia wspierające rozwój kompetencji kluczowych dla 300 dzieci;
  • podniesienie kompetencji 12 nauczycieli.

Projekt skierowany jest do osób mieszkających na terenie woj. pomorskiego, w tym:

  • 300 dzieci w wieku przedszkolnym;
  • 12 nauczycieli;
  • rodziców i opiekunów prawnych dzieci.

Efektem projektu będzie:

  • stworzenie 150 nowych miejsc wychowania przedszkolnego;
  • uzyskanie kwalifikacji przez minimum 10 nauczycieli;
  • podniesienie kompetencji kluczowych u 300 dzieci.

W ramach projektu realizowane będą następujące zadania:

Zadanie 1   Utworzenie nowego przedszkola – 150 nowych miejsc wychowania przedszkolnego
w Gdańsku (adaptacja nowego przedszkola, meble i wyposażenie, pomoce dydaktyczne);

Zadanie 2 Funkcjonowanie nowego przedszkola w Gdańsku – 150 nowych miejsc wychowania przedszkolnego (media, wynagrodzenia, wyżywienie dzieci, zakup środków czystości, badania medyczne i BHP nauczycieli, ubezpieczenie NNW dzieci);

Zadanie 3 Zajęcia dodatkowe – wyrównanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji kluczowych:

  • Zajęcia z logopedą;
  • Zajęcia ze specjalistą prowadzącym zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy;
  • Zajęcia z języka angielskiego;
  • Wyjazdy dzieci do zakładów pracy, szkół średnich na uczelnie wyższe;
  • Spotkania dzieci z kulturą (teatr, galerie, muzea);
  • Zajęcia umuzykalniające;
  • Zakup niezbędnych materiałów do szkoleń i zajęć dodatkowych.

Zajęcia dodatkowe przewidziane w projekcie dla dzieci będą realizowane poza godzinami, w których realizowana jest podstawa programowa.

Zadanie 4 Wsparcie nauczycieli:

  • Szkolenie przygotowujące nauczycieli do prowadzenia zajęć z ABC Empatii i ABC Ekonomii;
  • Szkolenie przygotowujące nauczycieli z ICT;
  • Szkolenie przygotowujące nauczycieli do prowadzenia zajęć dwujęzycznie;
  • Studia podyplomowe;
  • Spotkania sieci współpracy i wsparcia – warsztaty oraz koordynowanie sieci współpracy;
  • Szkolenia z rozwoju emocjonalno – społecznego;
  • Szkolenia dla nauczycieli z rytmiki.

Zadanie 5 Wsparcie rodziców:

  • Warsztaty w ramach akademii rodziców.